Testit

Äärimmilleen tuunattua Axopar Brabus Shadow -venettä viimeistellään jopa kuusi viikkoa

Jos ajelu 100 jalkaisella megajahdilla tuntuu kömpelöltä, tarvitaan hauska kakkosvene. Äärimmilleen tuunatut Brabus Shadow -mallit on tehty tätä varten.

16.03.2020

TekstiKarel Kakko

KuvatMarkus Pentikäinen

Kenelle: Statusnälkäiselle, joka ei autoonsakaan edes harkitse alle 21 tuuman vanteita, ja pitää tavalista Axoparia liian mitäänsanomattomana.


Perustaltaan tavallinen Axopar 28, mutta viimeistelyltään jotakin aivan muuta. Jokainen, joka tuntee autot ja Euroopan automarkkinat tietää, mitä nimi Brabus merkitsee.

Räätälöity pieni erikoissarja maksaa luonnollisesti enemmän kuin vakiovene, ja Brabusta valmistetaan vain 28 kappaleen numeroitu sarja.

Vakiomallinen Axopar 28:n tehosuositus on 200-400 hevosvoimaa. Brabus Shadown kaksi 250-hevosvoimaista Mercury Pro XS:ää tuovat veneeseen siis aimo annoksen lisäpotkua.

Lue veneen koko esittely Kipparista 3/2020.

Valinnainen peräkajuutta vie käytännössä koko avotilan peräosasta. Kylkiäisenä se tarjoaa aurinkotason.

Keulan sohvalla on mukava oleskella. Turkissa on kiinnityspaikat pöydälle.

Peräkajuuttaan kuljetaan nostamalla osa peräpenkistä ylös.

Salongissa on tilaa viidelle, kuten henkilöautoissakin. Istumien päällyste ei ole aitoa nahkaa, vaan helppohoitoisempaa vinyyliä.

 

Brabus Shadow 500

Pituus 9,53 m (sis. U-taso ja moottorit), leveys 2,95 m, paino 1 840 kg ilman moottoreita

Valmistusmateriaali lujitemuovi, henkilöluku 9, CE-luokka C

Tehosuositus 500 hv, koeajomoottorit Mercury 2×250, polttoainesäiliö 280 l, septisäiliö 40 l

Vakiovarustus sisävalaistus, sähkö-wc, 12v- ja usb-ulosotto, korkealuokkainen viimeistely

Lisävarusteet runsaat toiveiden mukaan, mm. erilaiset navigointi- ja audiojärjestelmät, ankkurivinssi, lämmitys, peräkajuutta, parila-pentteri

Hinta alk. koeajomoottoreilla 236 900 €, alv 0%

Valmistaja Brabusmarine

 

 

Lue myös nämä

X