Järkevyyden rajat ovat taatusti yhden jos toisenkin mielessä uuden Busterin äärellä. Mieleen tulevat autoteollisuuden eri aikakaudet, jolloin kisailtiin milloin mistäkin: kuka keksii suurimman iskutilavuuden tai kenellä on eniten sylintereitä tai suurin huippunopeus.
Lopulta suurimmat saksalaisvalmistajat sopivat keskenään 250 kilometrin tuntinopeuden riittävän, ja olivat muille järkevänä esimerkkinä.
Busteria valmistavan Inhan Tehtaiden uusinta voimannäyttöä ei loppujen lopuksi tarvitse ihmetellä, sillä Bustereiden tuotekehitys on viime vuosina ollut silmiinpistävää muutenkin kuin tehojen suhteen. Syitä on monia.
Ensinnäkin siirtyminen ison Yamaha Motor Europen omistukseen on asettanut suomalaisille tutun ja turvallisen tuotteen kokonaan uuteen asemaan. Onkohan kynsien teroittamiseen tullut painetta isojen yrityskauppojen valmisteluissa, vai ovatko ryhtiliikkeet edesauttaneet suotuisampien kauppojen syntyä. Varmasti hiukan molempia ja hyvä niin, kun lopputuloksena on entistä parempia ja hienompia tuotteita kuluttajille.
Lue kaikki
MOOTTORIVENEISTÄ
Yhteenveto Buster Phantom
Rakenne
Runko ★ ★ ★ ★
Sisustus ★ ★ ★ ★
Heloitus ★ ★ ★
Vakiovarustus ★ ★
Tilat
Kansitilat –
Avotila ★ ★ ★ ★ ★
Moottori- ja tekniset tilat ★ ★ ★ ★
Matkustamo ★ ★ ★ ★ ★
Makuutilat –
Pentteri –
Ohjaamo ★ ★ ★ ★ ★
Säilytystilat ★ ★ ★ ★
Wc-tilat –
Ajettavuus
Vasta-aallokko ★ ★ ★ ★ ★
Myötäaallokko ★ ★ ★ ★ ★
Sivuaallokko ★ ★ ★ ★ ★
Kaarreajo ★ ★ ★ ★ ★
Käsiteltävyys ★ ★ ★ ★ ★
Muut ominaisuudet
Suorituskyky ★ ★ ★ ★ ★
Äänitaso ★ ★ ★ ★
Taloudellisuus ★ ★
Kiinnittäminen ★ ★ ★ ★
Vastinetta rahalle ★ ★
Tähtiä yhteensä 78