Jutut

Evinrude E-Tec G2 150—200 hv

Uudet keskiluokan Evinrudet rikkovat rajoja. Niiden kerrotaan häpeilemättä olevan päästöiltään luokkansa puhtaimmat perämoottorit koskaan. Vääntömomenttiakin luvataan olevan 30 % enemmän kuin yhdelläkään kilpailijalla.

17.02.2017

TekstiKarel Kakko

Kun Evinrude lanseerasi kokonaan uuden sukupolven kaksitahtiset G2-moottorinsa vuonna 2014, tapahtui se isoimpien 300-hevosvoimaisten perämoottorien luokkaan.

Sinänsä ei ole erikoista, että uudistukset esitellään ensimmäiseksi ”top-of-the-line”-mallistoon, josta sitten testattuja parannuksia asteittain tuodaan pienempiin mallisarjoihin.

Runsas vuosi sitten saimme tilaisuuden kokeilla uusien G2-sarjan kaksitahtisten Evinrude moottorien ylenpalttista voimaa, ja tiesimme, että kohta vastaavat uudistukset astuisivat parrasvaloihin myös tavallisempiin kokoluokkiin.

Isoimmat G2 Evinrudet ovat 3,4-litraisia V6-moottoreita. Uudet 150—200 hevosvoiman C-sarjalaisiksi kutsutut moottorit perustuvat hieman pienempään, 2,7-litraiseen V6-konstruktioon. Siitä tehtävät toisinnot ovat C150, C150 H.O., C175 ja C200.

Lue kaikki

MOOTTORI­VENEISTÄ

Katso tarjous Kirjaudu

Lue myös nämä

X