Pääset lukemaan sivustoa tämän mainoksen jälkeen.

Testit

Bayliner VR5

Painava sisäperämoottori onjoissakin veneissä kuin takavetourheiluautossa, eli monien mielestäse ainoa oikea vaihtoehto.

13.02.2017

TekstiKarel Kakko

KuvatArto Wiikari/Otavamedia

Uudet VR-sarjan Baylinerit ovat kokoonsa nähden tilavia. Leveän keulan ansiosta niissä on yhtä paljon tilaa kuin puoli metriä pidemmissä kilpailijoissa.

 Idea on uusi, kunhan ei urkita niin kauas kuin 60- ja 70-lukujen taitteeseen, jolloin tylpät ja leveät keulat kuuluivat yhden jos toisenkin veistämön mallistoihin.

Kun Baylinerit toden teolla rantautuivat Suomeen 80-luvulla, sai merkki kyseenalaisen imagon maakrapujen heikkolaatuisina leluina. Syy karsastukseen löytyi konservatiivisesta venekulttuuristamme sekä itse tuotteista.

Mutta veneet ovat rakenteellisesti parantuneet huokeammissakin hintaluokissa, kun valmistusmenetelmät on hiottu tehokkaammiksi ja hygieenisemmiksi. Myös puun käyttöä rakenteissa on karsittu.

Bayliner VR5 ei herkuttele yksityiskohtien runsaudella, mutta työn laatu ja viimeistely kestää vertailun kaikkien markkinoilla olevien kilpailijoiden kanssa.

Lue kaikki

MOOTTORI­VENEISTÄ

Katso tarjous Kirjaudu

Lue myös nämä

X