Tilaa
Uutiset

Tohatsu uudisti logonsa – tavoittelee nuorempaa asiakaskuntaa

Uudistus osui sopivaan saumaan, sillä Tohatsu saavutti tammikuussa myös neljän miljoonan valmistetun perämoottorin merkkipaalun.

29.03.2018

TekstiJukka Hiiro

Japanilainen perämoottorivalmistaja Tohatsu uudisti logonsa. Uuden logon nimi on suomalaisille tuttu, tosin täysin muista yhteyksistä. Uusi logo on nimittäin saanut nimekseen Blue Wings, mikä on myös lentoyhtiö Finnairin lehden nimi.

Tohatsun mukaan heidän ”siniset siipensä” kuvastavat maailman merten yllä liiteleviä haukkoja. Maailman suurimman perämoottorivalmistajan pyrkimyksenä on tavoittaa uudelle ilmeellä nykyistä enemmän myös nuorta asiakaskuntaa. Vuonna 2016 Yhdysvalloissa ja Euroopassa tehdyn tutkimuksen mukaan nuoret aikuiset eivät nimittäin oikein tunteneet Tohatsu-merkkiä.

Uudistus osui sopivaan saumaan, sillä Tohatsu saavutti tammikuussa myös neljän miljoonan valmistetun perämoottorin merkkipaalun.

”Tohatsu-yhtiö on valmistanut perämoottoreita vuodesta 1956 ja on Japanissa alan pioneereja. Tavoitteenamme on menestyä myös tulevaisuudessa luottaen ylpeästi osaamiseemme”, Tohatsu Marine yhtiön toimitusjohtaja Toshiro Kudo sanoo yhtiön tiedotteessa.

Lue myös nämä

X