Kenelle: Saarimökkiläiselle yhteysveneeksi, jossa voi tarvittaessa yöpyäkin. Sopii myös satunnaiselle, tyynen kelin heittokalastajalle.
TG:n perustaja Tage Gustafsonilla on takanaan menestyksekäs kilpaveneilyura. Hän suunnitteli itse kilpaveneensä ja vastasi myös pitkään TG-veneiden suunnittelusta. Ei siis ihme, että takaohjaamoista tutuksi tulleissa TG:issä on mukana ripaus sporttisuutta.
2000-luvun alussa TG:n tuotannossa oli kolme erikokoista takahyttivenettä, joista koeajettu 6500 oli malliston keskimmäinen. Valmistusmääriltään se jäi jälkeen iso- ja pikkusisaristaan eli 7200:sta ja 5900:sta. Mökkiläisten suosiossa olevia TG:n hyttiveneitä on tehty yli 3 000, joten ne ovat varsinkin rannikon venesatamissa tuttu näky. TG:t ovat suosittuja myös Ruotsissa ja Norjassa.
[caption id="attachment_341964" align="alignnone" width="1024"] Yhteysveneessä ei sopiva sporttisuus ole haitaksi. Aallokossa keulaa kannattaa trimmata alas ajomukavuuden säilyttämiseksi.[/caption]
Lue kaikki
MOOTTORIVENEISTÄ