Mercuryn vapaasti hengittävät uutuusmoottorit rakentuvat modulaarisesti kahdelle lohkolle. Modulaarinen ajattelu tarkoittaa perämoottorin rakentumista kolmesta osakokonaisuudesta, jotka ovat lohko, keskirunko, johon kuuluu ripustusmekanismi, ja kolmantena vaihteisto. Modulaariajattelu on kustannustehokasta ja selkeää, josta hyötyvät kaikki alkaen suunnittelu- ja valmistusprosessista loppukäyttäjään asti. Samalla huolto- ja varaosalogistiikka helpottuu.
Uutuusmoottorit ovat 3,4-litraiset V6-moottorit ja 4,6-litraiset V8:t, joita mallista riippuen käytetään joko perinteisemmällä ripustuksella tai sitten Mercuryn kehittämällä AMS, eli Advanced Mid Section -keskirungolla. AMS-ripustusta käytetään Verado-malleissa, joihin halutaan ylivertainen hallinnan tarkkuus ja värinöiden eliminointi.
Kaikissa uutuusmoottoreissa käytetään sähköistä hallintalaitetta, lukuun ottamatta 175-hevosvoimaisia Pro XS -malleja, jotka toimitetaan mekaanisilla käskyttimillä.
Laaja kirjo malleja
Uusista V6- ja V8-moottoreista rakennettavien mallien kirjo on niin laaja, että moottorifanaatikkoakin voi hirvittää kun yrittää pysyä kärryillä, mitä kaikkia kokoonpanoja uusi moottorikonsepti mahdollistaa. Uusille lohkoille rakentuvat pelkistetyimmät Four Stroke -mallit, Sea Pro -versiot, Veradot, Pro XS:t sekä sokerina pohjalla vielä Racing-mallit. Valinnan varan paljoutta lisää vielä mahdollisuus valita moottorit valkoisella rungolla, ja tämän lisäksi niitä voi koristella värillisillä paneeleilla.
Lue koko uutuusmoottorien esittely Kipparista 7/2018.