Vuonna 1991 valmistuneeseen Markku Seppälän veistämään kahdeksanmetriseen summalaiseen mäntyfiskariin tehtiin ”määräaikaiskunnostus” sen kotiveistämöllä.
Ammattimiehen avulla kustannukset pysyivät kurissa.
Rakenteiltaan fiskari oli terve ja teknisesti kaikin puolin kunnossa, mutta vaati korjausta ulkopuolella. Ajohytin ja keulahytin katot uusittiin. Ajohytin katon takareunassa oleva lista vaihdettiin mahonkiseksi. Kansista poistettiin vanhat lakat ja ne lakattiin uudelleen. Tummalaikkuinen keulakansi koki melkoisen muutoksen.
Rungon tummumat olivat pääosin lakkauksessa, joten yhtä kohtaa lukuunottamatta hionta ja kertalakkaus riitti.
Ylärakenteista irrotettiin lasit sekä kannen helat. Ikkunoiden tiivisteiden kiilalistat uusittiin. Sisällä purettiin kaikki irti lähtevä, tila pestiin ja kyllästettiin. Turkkilaudat hiottiin ja maalattiin betonimaalilla. Kölin ja pohjalautojen kyllästeeseen lisättiin 10 prosenttia vanhanajan puutervaa. Penkeille tehtiin uudet istuintyynyt.
Ainoa rakenteellinen muutos tähän Kotkan ulkosaaristoon päätyneeseen yhteysveneeseen oli ilmanvaihdon parantaminen.