Testit

Bayliner VR5

Painava sisäperämoottori onjoissakin veneissä kuin takavetourheiluautossa, eli monien mielestäse ainoa oikea vaihtoehto.

13.02.2017

TekstiKarel Kakko

KuvatArto Wiikari/Otavamedia

Uudet VR-sarjan Baylinerit ovat kokoonsa nähden tilavia. Leveän keulan ansiosta niissä on yhtä paljon tilaa kuin puoli metriä pidemmissä kilpailijoissa.

 Idea on uusi, kunhan ei urkita niin kauas kuin 60- ja 70-lukujen taitteeseen, jolloin tylpät ja leveät keulat kuuluivat yhden jos toisenkin veistämön mallistoihin.

Kun Baylinerit toden teolla rantautuivat Suomeen 80-luvulla, sai merkki kyseenalaisen imagon maakrapujen heikkolaatuisina leluina. Syy karsastukseen löytyi konservatiivisesta venekulttuuristamme sekä itse tuotteista.

Mutta veneet ovat rakenteellisesti parantuneet huokeammissakin hintaluokissa, kun valmistusmenetelmät on hiottu tehokkaammiksi ja hygieenisemmiksi. Myös puun käyttöä rakenteissa on karsittu.

Bayliner VR5 ei herkuttele yksityiskohtien runsaudella, mutta työn laatu ja viimeistely kestää vertailun kaikkien markkinoilla olevien kilpailijoiden kanssa.

Lue kaikki

MOOTTORI­VENEISTÄ

Katso tarjous Kirjaudu

Yhteenveto Bayliner VR5

Rakenne

Runko ★ ★ ★ ★

Sisustus 

Heloitus 

Vakiovarustus 

Tilat

Kansitilat 

Avotila 

Moottori- ja tekniset tilat 

Matkustamo 

Makuutilat

Pentteri

Ohjaamo

Säilytystilat 

Wc-tilat

Ajettavuus

Vasta-aallokko 

Myötäaallokko 

Sivuaallokko 

Kaarreajo 

Käsiteltävyys 

Muut ominaisuudet

Suorituskyky 

Äänitaso 

Taloudellisuus 

Kiinnittäminen 

Vastinetta rahalle 

Tähtiä yhteensä 74

Lue myös nämä

X