Ranskalainen Jeanneau on pitkään valmistanut veneitä kansalle yhdessä konsernikollegansa Beneteaun kanssa. Katsoo mitä tahansa ranskalaista venesatamaa, nämä kaksi merkkiä hallitsevat laitureita. Liekö kysymys patrioottisuudesta vai mistä, mutta valmistajat ovat löytäneet välimerellisten veneilijöiden tarpeiden ja toiveiden ytimen.
Nyttemmin Ranskasta Puolaan siirtynyt tuotanto on kuitenkin kansainvälisempää kuin vain ranskalaisen maun mukainen. Pohjoismaat ovat aina olleet hyvin tärkeä markkina-alue etenkin Jeanneaun purje- ja moottoriveneille.
Pohjoismaiden merkitys näkyy selkeästi lähes täysin uudistetussa, kymmenisen vuotta sitten ensimmäisen kerran esitellyssä Cap Camarat 7.5 DC -mallissa. Vene on rungoltaan ennallaan, mutta tilajärjestelyissä ja monissa yksityiskohdissa on haettu ennen kaikkea pohjoismaisilla markkinoilla suosittuja ratkaisuja ja yksityiskohtia.
Cap Camarat 7.5 DC:n runko on vanha, mutta edelleen toimiva. Leveine palteineen se on paikallaan vakaa ja kantaa perässä suurenkin kuorman. Vesilinjaleveys on lähes veneen suurin leveys, mikä tarkoittaa myös suurta märkäpintaa.
Merkittävin uudistus on avotilan uudelleenjärjestely. Aiemmassa mallissa peräpenkki oli U-mallinen, mutta nyt siitä on luovuttu. Sohva on L ja styyrpuurin peräkulmassa on kulkuaukko uimatasolle, mikä tekee siirtymisen uimatasolle esimerkiksi veneen kiinnittämistä varten helpoksi ja aiempaa turvallisemmaksi.