Kenelle: Uistelijoille, yhteysveneilijöille tai retkeilijöille, joiden puntarissa keulan nukkumatila on koppiveneessä keulan avotilaa tärkeämpi.
Moni avoveneilijä muuttuu haaveissaan koppiveneilijäksi, kun kylmyys hiipii jäseniin hädin tuskin plussakelin tai pakkasen puolelle menevillä reissuilla. Katto, seinät ja lukittavat ovet saattavat alkaa tuntua sellaisilta mukavuuksilta, joista kannattaa maksaa, että kautta pystyisi venyttämään reilusti molemmista päistä.
Koppiveneiden ”aloitusluokkana” voi pitää pyöreästi kuusimetrisiä malleja. Paljoa pienempiä ei markkinoilla juuri ole, ja metriä pidemmät karkaavat hinnoillaan jo monien ulottumattomiin.
Kiinnostavia ehdokkaita löytyy tänä päivänä lukuisista maista, myös länsinaapurista. Ruotsalaista Sandströmiä voi hyvällä syyllä kutsua hyttiveneiden konkariksi. Ennen omaa merkkiään se toimi vuosikymmenten ajan Utternin sopimusvalmistajana. Nyt mallistossa on neljä katettua vaihtoehtoa, joista 565 CC esiteltiin Kipparissa 6/2023.
Lue kaikki
MOOTTORIVENEISTÄ