AMT:n alumiinirunkoisessa F-mallistossa on jo kolme eri vaihtoehtoa, tuoreimpana keskipulpetillinen 190 Rf. Se vastaa tilajärjestelyiltään lujitemuovirunkoista mallisisartaan (190 R) ja soveltuu huvi- ja yhteyskäytön lisäksi kalastukseenkin.
Keulassa on sivupenkit, jotka palvelevat pitkienkin tavaroiden säilytystä. Pulpetin takana ovat erillispenkit kuskille ja ”kartturille”. Kalastusta ajatellen on hyvä, että niiden ja peräpenkin väliin jää riittävästi tilaa. Harmaa turkkiväri on sekin kalastajien mieleen, lika ei erotu yhtä pistävästi kuin valkoisista pinnoista.
Runsaaseen vakiovarustukseen kuuluvat muun muassa Raymarine Axiom -monitoiminäyttö, hydrauliohjaus, kolme kiinteällä Abloy-lukolla varustettua säilytystilaa, erillinen Abloy-laiturilukko, tyynysarja sekä AMT:lle ominaisesti myös kiinnitysköydet lepuuttimineen ja ankkuri köysineen.
AMT 190 Rf on 5,6 metriä pitkä, 2,26 metriä leveä ja painaa 650 kiloa. Pakettihinta esimerkiksi 100 hevosvoimaisen Hondan kanssa on 34 650 euroa. Sitä ei tietenkään voi olla vertaamatta lujitemuovisen mallin vastaavaan pakettihintaan, joka on pyöreästi neljä tuhatta euroa edullisempi. Molemmat ovat identtisiä varustelultaan.
Korjaus 19.3.2019: Kuvat ovat Timo Sarkkisen ottamia, eivät Markus Pentikäisen, kuten jutun yhteydessä alunperin luki.